Geupload bestand

Samen maken we de stad!

Citymarketing in Deventer

Deventer Marketing zet zowel in op citymarketing als citybranding. Met het Merk Deventer willen we de beeldvorming en het imago van Deventer beïnvloeden (citybranding). Daarnaast zetten we met marketing in op het aantrekken en behouden van de doelgroepen bewoners, bezoekers, bedrijven en talent en het afstemmen van het aanbod op hun voorkeuren (citymarketing). 

Citymarketing en -branding draagt bij aan een succesvolle transitie van Deventer

Citymarketing en -branding kunnen bijdragen aan het vergroten van de bekendheid van Deventer als plek om te werken, studeren en wonen. Door consequent een eenduidig verhaal over Deventer te vertellen en merkversterkende initiatieven en content in de spreekwoordelijke ‘etalage’ te zetten, kan het imago versterkt en verbreed worden. Daarvoor is een lange adem nodig. Steden en regio’s met een sterke reputatie hebben hier jarenlang consequent aan gebouwd. In Deventer zijn we eigenlijk pas net begonnen…

Meer dan communicatie

Citybranding gaat wat ons betreft verder dan communicatie. Ook fysieke gebouwen, openbare ruimte, gedrag, etc. dragen bij aan de beeldvorming over Deventer. Wat je doet zegt immers veel meer dan wat je roept.

Hoewel citymarketeers zelf natuurlijk geen organisatoren, beleidsmakers of stedenbouwers zijn, en er niet voor verantwoordelijk zijn, kunnen ze wel bíjdragen aan de verdere ontwikkeling van Deventer. Door vanuit het merk Deventer te adviseren en de spiegel voor te houden bij ontwikkelingen. “De keuzes van nu beïnvloeden het imago over 10 jaar, citymarketeers moeten dat blijven benadrukken”, gaf voormalig Rijksbouwmeester Floris Alkemade aan tijdens het Nationale Citymarketing Congres.

Deventer Marketing kan vanuit haar merkmanagementrol bij beeldbepalende projecten met de ‘merkbril’ op aan tafel om mee te denken en te adviseren. Past dit bij de identiteit van Deventer? Versterkt het de positionering? Hoe maken we het merkversterkender? Zo stimuleren we samen dat de groeiende en ontwikkelende stad blijft passen bij de identiteit van Deventer en dat de Deventenaar zich thuis blijft voelen.

Laten we samen zorgen dat Deventer ‘typisch Deventer’ blijft. Die authentieke, eigenwijze, vernieuwende Hanzestad. Mét een rafelrandje. Ongepolijst.

Zo dragen citymarketing en -branding uiteindelijk bij aan een economisch vitale, levendige en toekomstbestendige gemeente met een goed imago en een goede reputatie op de lange termijn

Deventer = stad èn buitengebied
Deventer Marketing zet zich in voor het hele grondgebied van gemeente Deventer, zowel de stad als het buitengebied en de kernen. Juist de combinatie van de stad en het buitengebied is de kracht van Deventer.